Patrick Lundberg
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会期:2022年11月12日〜12月10日
開廊:土曜日 12:00〜18:00。
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ゴーヤカーテンがパトリック・ランドバーグ展「∙∙ ∙∙」をおとどけします。
パトリック・ランドバーグは大理石、靴ひも、古木材、紙筒のインナーなど一風変わったものを作品のキャンバスとして好んで用いる作家である。彼の作品は、たいていささやかで小規模な、思慮に満ちたものとなっている。形式的にはミニマリズムと抽象画に当てはまるが、作家本人によると彼の主な関心は認識と注意の力学をめぐるものとのことだ。今回の展示のタイトルはロリン・ニーデッカーによる同名の詩の引用で、ニーデッカーの詩において「∙∙ ∙∙」は振り子時計のチクタク音を意味している。振り子の動きとは時間の経過であり、同時にそのリズムは反復もある。もしかするとその瞑想的な働きの繊細さにこそランドバークの作品の意義が浮かび上がるのかもしれない。
パトリック・ランドバーグ(1984 生まれ、ストックホルム出身)ニュージーランド、オークランド在住。所属ギャラリー:Robert Heald Gallery, Wellington; Ivan Anthony, Auckland and STATION, Melbourne.
Translation by Hiroshi Ooka
Patrick Lundberg
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November 12th – December 10th, 2022
Open Saturdays 12pm until 6pm
Goya Curtain presents ∙∙ ∙∙ by Patrick Lundberg.
Patrick Lundberg is a painter who favors alternative painting supports such as marbles, shoe laces, strips of fabric, found wood, and paper tube inners. His works are quiet, often small in scale, and deeply considered. While formally referencing minimalism and abstraction, it has been stated that his primary concern is with the politics of perception and attention. The exhibition borrows its title from a Lorine Niedecker poem, in which the ∙∙ ∙∙ stands for the tick tock of a pendulum. It is possibly somewhere within this meditative motion which marks both the passing of time and the rhythm of its return that the significance of Lundberg's minor notes begin to emerge.
Patrick Lundberg (b.1984 in Stockholm) lives and works in Auckland, New Zealand. He is represented by Robert Heald Gallery, Wellington; Ivan Anthony, Auckland and STATION, Australia.